Ett bra tips till ditt hår!

På senaste tiden har jag tonat mitt hår ett par gånger, och av egen erfarenhet så är
inte stadiet mellan lila och blont särskilt fint faktiskt. Lila har en tendens att bli grått. Och ja,
blått tillexempelt blir väldigt gärna grönt fort. Men man kanske inte vill, som jag just nu, färga om
sitt hår till färgen man hade. Det som är så bra med toningar är att de går ur fortare än en
permanent hårfärg. För att hjälpa det på traven kan man använda Schampoo och diskmedel.

Diskmedel tar väldigt bra bort matrester och fett, detsamma gör det på håret. Och alla som har haft
en extrem hårfärg vet att Schampoo är ens fiende i fajten om att försöka behålla sin hårfärg.
Man blandar alltså ihop lite diskmedel och schampoo och tvättar håret med det. Och den blandningen
fortsätter man med tills färgen försvunnit ordentligt. All hårfärg försvinner alltså då i samma dusch.

Vad som är viktigast är såklart att ta hand om håret när man väl fått ur färgen. Se till att
ha en inpackning i håret för att försöka få tillbaka kvaliten som håret hade innan man tonade det.

Jag tänkte även ladda upp en video i veckan eftersom jag själv ska göra detta igen.
1 Felicia:

skriven

du har en riktigt fin header:D

Kommentera här: