start fighting for yourself.

Jag letade runt i dokument och tänkte rensa datorn för några dagar sedan. Jag hittade texten som är publicerad nedanför, och tänkte att den borde jag lägga upp! Jag skrev den för 3 år sedan när jag började gymnasiet och hade en helt annan syn på saker och ting. Det känns kul att kolla tillbaka, minnas och skratta. Om några dagar kanske jag publicerar en om mitt 18 åriga jag, och senare i år mitt 19 åriga. 

"Jag är en te och kaffe narkoman till 16 åring, bosatt strax utanför huvudstaden som drömmer om att vandra runt i en liten mysig lägenhet i England. Jag går helst i ett par kängor, låter håret ligga plattat på huvudet och med ny rakad sidecut. På dagarna går jag gymnasiet och läser estetisk media, någonting jag verkligen älskar och tycker är otroligt intressant. Bloggar, läser böcker och skriver gör jag också i stor mängd , helst med te som sällskap. Musik är en stor del av mitt liv och jag spelar i ett band som just nu verkar trampa i cirklar med hur vi ska gå vidare ifrån grundskolans olika erbjudanden till spelningar  och ta oss ut på andra platser och spela. Nyligen blev jag också gitarrist i ett annat band, och vi håller nu på och repar för fullt. Musik och vänner ligger mig varmt om hjärtat och jag lyssnar på det ögonblicket bestämmer att jag vill lyssna på.  Det kan vara allting på en och samma gång.

Kläder och min stil är viktigt för mig. Jag har min egna unika stil men inspiras mycket utav alternativa stilar och svarta plagg. Punkare får mitt hjärta att pumpa snabbare och jag kan svära på att jag har en crush på varenda en som var på festivalen West Coast Riot i somras. Konserter och festivaler är lika med hemma för mig och jag spenderar gärna pengar på nöjen.

 
Jag gick på teater i 13 år och det är något som också ligger varmt om hjärtat. Jag har planer på att börja igen, men det är ingenting som är säkert ännu. Annars tränar jag en del, nuförtiden mycket själv i spår och med att jogga, men tidigare spelade jag fotboll i 6 år och älskade det. På grund av en skada i benet kunde jag tyvärr inte fortsätta spela men ett av mina mål med 2012 är att komma med i laget igen eller börja träna kickboxning. 

Jag har lätt att bli förbannad, har svårt för att lita och lider av kontrollbegär. Inte åt det extrema Hitler hållet, men ändå begär över att ha kontrollen i nästan alla lägen. Paranoid kanske man ska kalla det. Jag är också väldigt flirtig av mig och har lätt till skratt. Jag visar oftast inte att min dag är dålig och försöker alltid vara glad i personers omgivning. Jag lyckas dock inte alltid. Jag är även spontan (om jag har kontroll över situationen) och ansvarsfull. Den sista egenskapen gillas av mig själv då jag bor ensam och inte skulle ha mat i kylskåpet annars. 

Jag är rädd för höjder ändå så envisas jag med att klättra och utmana min rädsla för det hela tiden. Jag åker hemskt gärna Fritt Fall och åkte till och med Atmos Fear, Europas största fritt fall, på liseberg  förra sommaren. Om jag måste äta glass så är piggilin helt klart min favorit, sedan kommer den gamla barndomsfavoriten Skruven. Min största fobi är grodor, och mina favorit djur är katter, ödlor, ormar, hundar och spindlar. Zebror och åsnor är också väldigt söta, men förtjänar inte riktigt en plats på topplistan.

Jag suktar just nu efter en svart akustisk gitarr, ett deltidsjobb och en systemkamera. Drömjobben är musiker, trailerklippare, redigerare eller klippare för ett stort filmföretag, radiopratare, författare (bl.a manusförfattare).

I min blogg skriver jag om tankar, musik, mina långtråkiga dagar, böcker och lägger  upp foton.  Jag försöker dokumentera min stil emellan åt med att fotografera det jag ”har begär” för eller det jag adderar till min garderob och outfits. Allt sådant hamnar i kategorin Min Stil. Jag försöker inte censurera så mycket i bloggen, men ändå skriva utan att såra den som läser eller ge ut för exakta datum och detaljer på händelser. Det mesta kanske inte ens går att relatera till men jag försöker ändå få min blogg hyfsat ocensurerad. Mycket tankar skrivs ner och läggs i kategorin Mina Tankar, en del kanske helt orelevanta för resten av världen. Något som jag också gärna visar i bloggen är min passion för foto. Jag lägger bland annat upp foton i kategorin Inspiration som är tagna av andra fotografer och publicerade på hemsidor som ex Tumblr, We heart it osv. Jag försöker alltid ge dessa fotografer credit, då jag tycker sådant är viktigt. I kategorin Foton lägger jag upp bilder ifrån min kamera och fotolektionerna i skolan och i katergorin Bilder slängs det upp en hel del bilder som inte passar in i temat jag lagt ut i Inspiration. I Minnen slängs det upp en hel del fina ögonblick ifrån konserter och annat. I People I See kategorin slängs det upp lite texter som jag skrivit när jag gått fortare än livet gör och haft tråkigt. Musik och Musikvideos är precis som det låter och Mina dagar är ett annat uttryck för allmänt. I kategorin Dikter och Qoutes läggs det upp fina dikter både skriva av mig och andra. Också en hel del citat. 

Det kommer upp nya kategorier då och då, lite förändringar. Jag försöker förändra och utveckla bloggen hela tiden, speciellt nu när det har stått still här ett tag. Jag försöker även utveckla mitt skrivande och hoppas på att kunna få mer respons senare i framtiden. "

Kommentera här: