26 november 2013

 
 
Efter en dag i skolan som känts alldeles för lång sitter jag just nu hos en kompis, med hans katt i knät. Vi försöker plugga lite, men det går inte så bra. Var trettionde minut sköjer han nämnligen ur håret innan jag lägger i ny blekning. Vi har blekt två gånger nu, och trots att jag är emot att bleka hår för många gånger så ska vi köra en sista gång snart, och sedan får han vårda håret i några veckor innan vi eventuellt gör en sista gång. Efter det så ska det bli grönt! Jag hoppas bara att jag lyckas, och att det faktiskt blir bra. Hårfärg går inte alltid att lita på, tyvärr. 
 
Just nu är det mycket i skolan, och jag hinner knappt med att göra något annat än plugga. Jag hoppas på att det ska ha hunnit lugna ner sig lite tills på fredag, så att jag kan träffa lite kompisar! Sedan blir det plugga hela helgen. Måste bli klar med både tentor, uppsatser och plugga inför prov nästa vecka. Dessutom så ska jag och några vänner från elevrådet ses i helgen och bonda lite med resten av gänget. Vart försvinner tiden egentligen, och kan man få ett dygn med mer än tjugofyra timmar tack?

Kommentera här: