TBBT

 
För någon vecka sedan började jag se om serien The Big Bang Theory. Den har sedan premiäravsnittet för några år sedan, varit min och pappas favoritserie! Jag rekommenderar den verkligen, då den inte liknar någon annan serie och är otroligt rolig. Jag tröttnar verkigen aldrig på den. 
 
Min favoritkaraktär är nog Sheldon! Men samtidigt så gillar jag Penny också. Sheldon är rent utav social inkompetent, medans Penny är framåtgående och typisk för dagens generation. Samtidigt så är Leonard någonstans där imellan. De andra tjejerna, Bernadette och Amy, är också de utbildade i högre studier, men har även de mer sociala färdigheter. Alla har starka personligheter som i en bra handling syns tydligt.
 
The Big Bang Theory är en amerikansk komediserie skapad av Chuck Lorre och Bill Prady. Serien är centrerad på fem karaktärer som bor i Pasadena, Califonien. Rumskamraterna Leonard Hofstadter och Sheldon Cooper, Penny en servetris som vill bli skådespelare som bor på samma våning. Howard Wolowitz som är maskiningenjör och astrofysikern Raj Koothrappali. Nördigheten och intellekten hos de fyra killarna blir en tydlig kontrast med komisk effekt mot Penny's sociala färdigheter och sunda förnuft.
 
 

Kommentera här: