Bokrecension

Jag har denna sommar läst dessa två böcker. Den första kände jag var riktigt tråkig, men de tillhör samma serie, och därför valde jag att ge den andra boken en chans också. Den visade sig vara lite bättre, men fortfarande inte min typ av bok. 
 
Bilden till vänster är första boken, och bilden till höger andra.
 
"Det handlar om kärlek med förhinder. Sophie, tjejen, är sådär lagom rätt och lagom populär på sin skola.
En kille håller hon på att skaffa också, Duncan. Men, så finns ju den där andra killen. Murphy. Han är inte populär. Han är snarare skolans tönt, hackkyckling och mobboffer. Så pass mycket att hans efternamn blivit synonymt med att göra bort sig. Var inte en sån Murphy, är allmänt vedertaget att säga när man klantar sig. Murphy och Sophie går i samma bildklass. Hon fattar inte alls vad som är grejen med Murphy, med tanke på Duncan som är perfekt, men något är det. Och mer blir det."
 
 
Delar av recensionen kommer härifrån LÄNK!
1 M:

skriven

Haha, de står på min att läsa lista...

Kommentera här: