Det nya året

På nyårsdagen bestämde jag mig för hur mitt år ska se ut. Egentligen gjorde jag redan det i april när jag skaffade gymkort och i november när jag började planera en fantatisk resa till andra sidan världen. Man behöver inte ett nytt år för att förändra sitt liv! Men ibland hjälper det på traven. Så många av mina löften kanske inte är så stora och snarare mål, men det är så jag gillar att göra det. Säger man för mycket, så blir man oftast besviken i slutet av året och önskar att man hade tagit tag i sina löften mer. Många av mina vänner har träna som löfte, men vi har alla bojkottat vågen och att räkna kalorier. Vi vill umgås, ha kul och må bra! Inte låta träning ta över vårt liv och styra det i fel riktning. 
 
Att spara pengar och vara eknomisk är nog den sörsta punkten på listan och den som kommer vara jobbigast. Jag lever gärna i nuet och har aldrig mycket mer än ett par kronor kvar på konto i slutet av månaden. Det är hemskt! Dessutom så jobbar jag inte lika mycket längre, då jag har så mycket  i skolan och det inte riktigt är säsong för mitt jobb just nu. Jag funderar på att söka något lite mindre jobb, som barnvakt istället. Eftermiddagar och kvällar passar mig bättre just nu! Iallafall fram till i maj, då vi taggar studenten. Det är också en punkt på min lista - att ta studenten. En självklarhet för många, men jag tycker inte att man ska tänka så. Det är en stor sak att göra och man borde ha som löfte att kämpa in i det sista. I och med det där kommer vi till en av de första punkterna på listan - vara postiv. Jag kan vara väldigt känslokall och krypisk ibland. Det vill jag ändra på! Mer positiva känslor, mer positiva erfarenheter och mer leenden tvåtusenfjorton - JA TACK!
 
Vad har ni för löften för detta år?
1 M:

skriven

Mina "löften" i år är att jag ska tro mer på mig själv och våga mer. Och så ska jag dokumentera mera!

Kommentera här: