Måndag

"Oh no, it's monday." Jag personligen kan känna att måndagar inte är den värsta dagen på hela veckan. Visst är det segt att kliva upp tidigt igen efter två dagar sovmorgon, men så illa är det väl inte? Det kanske är jag som leve i något drömland, då jag på måndagar har helt eget schema och har bestämt vilka lektioner jag vill ha.
 
Men imorse var det en helt annan femma. Jag snoozade tills klockan inte längre gick med på att väcka mig var tionde minut. Jag stressade mig igenom linser som inte ville lägga sig rätt, ögonfransar som inte ville fastna vilket tillslut resulterade i en stor mängd lim på mina neutrala fransar och en flagnande hy. Tre minuter innan tåget skulle lämna stationen låste jag dörren och fick springa för att hinna. Medans allting inte riktigt gick som det skulle, andades den hemska tanken om att komma försent i nacken. "Inte idag. Inte idag. Snälla inte idag." 
 
Vi skulle ha CAE-prov i engelska nämnligen. Det är  nästan som nationella men består av fem svårare delar (kändes det som). Tur i oturen hade vi iallafall! Skrivaren på skolan hade gått sönder, så vi fick göra en del av provet och sedan avslutades lektionen. Nästa måndag har vi två till delar och efter denna del känns det lite bättre! Jag var riktigt nervösa innan, men man bygger upp en nervositet över ingenting.
 
 

Kommentera här: