Sista dagen på lovet

Idag var sista dagen på lovet för min del, och imorgon börjar jag sista terminen av trean. Helt sjukt! Det känns som att det var igår jag nervöst stod på en gräsmatta och höll tummarna för att hamna i "rätt klass". Då visste jag såklart inte vilken klass som var rätt, eller om ens linjen passade mig, men jag trodde att jag visste. Jag kommer ihåg hur jag blev så nojig att jag ett tag intalade mig själv att jag kanske hade fyllt i formulären fel och kanske skulle behöva vänta till året därpå för att få börja gymnasiet. Nu skrattar jag mest åt det! 
 
Trean har fått så fort och snart tar vi studenten! Jag och några kompisar har planerat att ha en stor fest i slutet av februari, innan alla studentkalas och likande sätter igång. En sista hemmafest innan vi börjar det eviga skålandet inför studenten. Jag kan tänka mig hur man kommer gå på varje studentskiva och tänka "Nu är det nära! Wiho! Nu firar vi studenten!" Men egentligen så är det några månader kvar. 
 
 
Aropå inte så många månader kvar så har jag deadline på en musikvideo snart. Jag har spelat in en musikvideo åt några kompisars band, som mitt gymnasiearbete. Jag hoppas att den blir riktigt cool. Ikväll eller imorgon ska jag försöka grovklippa den. Nu ska jag läsa lite i en bok som jag måste skriva en analys på senare. Efter det: gymmet! 
 
1 FlizanLizan:

skriven

sv: najs :D
ja haha :D
allt bra idag? :)

2 Chanelle:

skriven

Ska börja i 3an, det känns helt sjukt! Jag började ju nyss i 9an känns det som XD

3 LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

skriven

Kände samma sak när jag gick i skolan. Tog studenten i somras och sista året gick så sjuuuukt fort! hela gymnasiet gick fort, men särskilt trean. Man trodde att det skulle gå segt för att det alltid går segt när man vill något riktigt mycket. Men helt plötsligt står man där i studentkläderna med massor av folk och säger hejdå till skolan.. helt sjuuukt alltså...

Kommentera här: