Every little thing she does i magic

Livet som en tjej på arton år som nydligen tagit studenten går inte att jämföra med den människa man är i ett hav av böcker som måste läsas, uppsatser som måste skrivas och prov som måste studeras till. Vardagen blandas med ett evigt drickande för att fira något som gick av stapeln för två veckor sedan, samtidigt så vet man att nästa kväll firas det igen, och igen. Vi firar fortfarande studenten, även om det var sexton dagar sedan vi tog den. Vissa firar för att slippa tänka på att de i höst säkert står utan jobb, andra för att de försöker hålla kvar de få vänskaper de har. Vissa firar för att ångesten över var i livet man bör gå inte ska bli för stor, andra för att de inte har något bättre för sig. Vissa firar för att de ännu inte släppt det faktum att vi numera är fria från skolan, andra för att de vägrar inse att fira med en öl efter vajre avslutat jobbdag inte fungerar i längden. 
 
Imorgon ska jag jobba hemma i några timmar innan jag ska möta upp en vän. Pappa har gett mig några saker att göra hemma, för pengar. Jag vill försöka hinna så mycket som möjligt imorgon, innan jag ska iväg, så att jag slipper göra det i helgen. På måndag och eventuellt tisdag är det jobb igen och efter det blir det troligtvis Bråvalla som står på agendan. Jag längtar ihjäl mig! 
 
Såhär kan en tjej på arton år som tagit student se ut efter två veckor av festande. 
 

Kommentera här: