Praktik på Let's Dance - del 1

I fredags var det alltså premiär för Let's Dance och första gången jag fick vara med. Jag tänkte berätta lite om varför jag sökte just den praktikplatsen och hur processen gick till. Sedan tänkte jag berätta lite om premiären i annan del. Det var mycket känslor på en och samma gång! Att ens prata med människor, som jag inte känner, har innan varit riktigt jobbigt för mig. Men igår klarade jag det! 
 
Det började med att jag fick ett mail av min handledare där det stod att det söktes praktikanter till Let's Dance. Det stod tydligt att man skulle få vara publikvärd. Efter att ha läst det, och en klasskompis till mig vågat ringa gjorde jag detsamma. Vi bokade in en liten intervju där jag mötte hon som idag är min handledare, skulle man kunna säga. Hon har hand om allt som har med publiken att göra vilket är mer än man tror. Efter att ha haft en liten intervju där jag berättade om mig själv, berättade hon om sig själv och produktionen. Hon berättade även lite om vad vi skulle få göra. Efter det pratade vi om att jag var perfekt för praktiken och att jag skulle få mail längre fram om vad som exakt skulle hända. 
 
Saga och Mina är två av alla de jag har praktiken med. 
 
Någon vecka innan premiären hade vi en liten kick off där man fick träffa alla som kommer vara med som publikvärdar under våren. Vi gick även igenom schema, hur studion ser ut och avprickningslistan. Sen var det dags för premiär! Anledningen till att jag sökte var för att jag var redo för en utmaning. Jag vill komma in i branschen och då är det bra att börja med en praktikplats. Chansen att få vara med på produktionen låg framför mig, och jag tog den. 
 
 
 
 

Kommentera här: